Artikkelin sisällysluettelo
1. Yleistä
Taitori Provider on tarjoiluvaraus- ja tilauspalvelu. Provider täydentää usein Taitorin tilavarausjärjestelmää (Taitori Reserve), jolloin käyttäjä voi kätevästi tilata kokoukseensa tarjoilun samalla, kun varaa neuvottelutilan. Tilattava tuote voi kokoustarjoilun lisäksi olla esimerkiksi saunavarausta varten tilattava pyyhe tai päiväpassi coworking-tilaan. Tuotteita tilataan
- Taitorin selainpohjaisella sovelluksella (https://app.taitori.fi tai asiakaskohtainen osoite)
- Taitorin mobiilisovelluksella (ladattavissa Google Playstä ja AppStoresta)
- tai Outlookissa Taitori Smart Office -lisäosalla (Add-in).
Tuotteiden tilaus voidaan sallia tilavarauksen yhteydessä, noutona tai toimituksena vapaavalintaiseen paikkaan ilman tilavarausta. Tarjoilutilaukset on tarvittaessa mahdollista sallia vain tiettyihin tiloihin.
Loppukäyttäjät tilaavat tuotteet myyntipisteen myyntiluettelosta, johon heille on annettu oikeus. Myyntiluetteloita voi olla tarvittaessa useampia, jos eri käyttäjäryhmille halutaan määritellä erilaiset tuotevalikoimat ja toimitustavat. Yksittäiset tuotteet jaotellaan tuoteryhmiin (esim. aamiaiset, juomat, lounaat) ja lopulta julkaistaan myyntiluetteloon myyntiin.
Kuva 1. Esimerkki Taitori Café -nimisen myyntipisteen Kokoustarjoilut-myyntiluettelosta tilavarauksen yhteydessä. Kuvassa näkyy kaksi tuoteryhmää: Aamiainen ja Lounas. Lounas-tuoteryhmä on klikattuna auki, ja nähtävillä on Buffet-niminen tuote.
2. Käyttäjäroolit
Palvelun keskeiset käyttäjäroolit ovat
- loppukäyttäjä eli tuotteiden tilaaja
- tarjoilujen tuottaja (esim. keittiö)
- pääkäyttäjä, joka vastaa tuotehallinnasta.
Usein kahdesta viimeisestä vastaavat samat henkilöt. Loppukäyttäjille annetaan käyttöoikeus myyntipisteeseen ja -luetteloon peruskäyttäjinä (tai assistentteina, jolloin käyttäjä saa oikeuden tehdä ja muokata tilauksia samassa käyttäjäryhmässä olevien puolesta). Tarjoilujen toimittamisesta vastaavat käyttäjät tarvitsevat vähintään työntekijätasoiset oikeudet, jotta he saavat näkyvyyden kaikkiin tilauksiin ja voivat tarvittaessa tehdä niihin muutoksia. Tuotehallintaan osallistuvat käyttäjät tarvitsevat vähintään pääkäyttäjätason oikeudet. Lue lisää käyttöoikeustasoista
3. Käyttöliittymät
A. Taitori PORTAL (tuotehallinta, käyttäjähallinta ja raportit)
Taitori PORTAL on pääkäyttäjille suunnattu sivusto myyntipisteen ja tuotteiden ylläpitoa varten. Lisäksi portaalista löytyvät myynti- ja tuoteraportit sekä käyttäjähallinta. Sivustolle kirjaudutaan osoitteessa https://portal.taitori.fi/provider. Linkki kannattaa lisätä oman selaimen kirjanmerkkeihin.
Taitori Provideria hallitaan navigointipalkista löytyvän Kauppa-sivun kautta (ks. kuva 2). Navigointipalkista löytyy myös linkki Taitorin sovellukseen, Raportit sekä Asetukset, jonka takaa löytyvät käyttäjähallinta sekä asiakasyritysten yhteisöt.
Kuva 2. Tuotehallinnan etusivu.
B. Taitorin sovellus (tilaukset ja tilausten hallinta)
Taitorin sovellus (tai mobiilisovellus) toimii loppukäyttäjän tilauskanavana sekä tarjoilujen ja tilausten tuotannosta vastaavan, esimerkiksi keittiön, tilaushallintakanavana. Loppukäyttäjät voivat tehdä tarjoilutilauksia Taitorin sovelluksen lisäksi Outlookissa Taitori Smart Office -lisäosalla.
Sovellukseen kirjaudutaan osoitteessa https://app.taitori.fi. Tilaukset -sivulla tilaukset nähdään monipuolisessa taulukossa, tai vaihtoehtoisesti Aikajanalla, jossa tilaukset nähdään lukujärjestyksen kaltaisena näkymänä. Aikajanalle saa halutessa näkyviin myös tilavaraukset, jolloin sivulta voidaan seurata samalla tilavarauksia, vaikkei niihin olisi tilattu tarjoiluja. Tilausten hallintaa käydään tarkemmin läpi sivulla 7. Tilausten hallinta.
Kuva 3. Taitorin sovellus.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.