1. Etsi ensin sopiva tila ja täytä tilavaraukseen liittyvät lisätiedot sekä mahdolliset maksutiedot
Aloita ensin tilan varaaminen Selaa-sivulla. Jos tarvitset ohjeistusta tilan varaamiseen, löydät apua täältä. Kun olet valinnut tilan haluamallesi ajankohdalle, päädyt varauksen vahvistussivulle. Täytä tilavaraukseen liittyvät lisätiedot sekä mahdolliset maksu- ja laskutustiedot, ja etene sivun alalaitaan.
>> Klikkaa sivun alalaidassa Tilaa tuotteita (ks. kuva 1).
Kuva 1. Tilavarauksen vahvistussivun alalaita.
2. Lisää tuotteet ostoskoriin
Selaa tuotteita avaamalla eri tuoteryhmiä tai hyödynnä hakua. Aseta tuotteita suosikkeihin sydänikonista, jotta löydät lempituotteesi seuraavalla kerralla nopeammin.
Voit lisätä tuotteita ostoskoriin kahdella tapaa:
- Nopea tapa on klikata tuotteen kohdalla +-painiketta, kunnes tuotteita on sopiva määrä.
- Voit myös klikata ensin tuotekorttia nähdäksesi tuotteesta lisätietoja. Kun tuotekortti on auki, voit valita halutessasi tuotekohtaisen toimitusajan sekä antaa lisäselvitystä. Anna tuotteiden määrä ja lisää tuote lopulta ostoskoriin.
Vinkki! Tuotekohtaiset toimitusajat mahdollistavat esimerkiksi tarjoilujen suunnittelemiseen koko päivän kestäviin tapahtumiin. Voit esimerkiksi tilata kahvit heti alkuun, keskipäivällä lounaan ja iltapäivälle iltapäiväkahvit. Tuotekohtaisen toimitusajan voi lisätä myös myöhemmin ostoskoria tarkasteltaessa. Jos et valitse myöhäisempiä toimitusaikoja tuotteille, tuotteiden toimitusaika on automaattisesti sama kuin tilavarauksen alkuaika.
Kuva 2. Tuotteita myyntiluettelossa. Kuvassa kolme tuotetta, jotka käyttäjä on lisännyt suosikkeihin.
3. Tarkista ostoskorin sisältö kohdassa Tilauksen tuotteet
Kun olet lisännyt tuotteet ostoskoriin, rullaa alas ja tarkista ostoskorin sisältö. Voit tässä vaiheessa vielä muokata kappalemääriä, poistaa tuotteita, valita myöhäisempiä toimitusaikoja tai kirjoittaa lisäselvitystä tuotteelle.
Kuva 3. Tuotteita ostoskorissa. Kuvan esimerkissä käyttäjä on tilannut alkuperäisen toimitusajan mukaan kolme kahvia. Sen lisäksi käyttäjä on tilannut kolme lounasta. Lounaalle on annettu myöhäisempi toimitusaika sekä lisäselvitys.
4. Täydennä tilauksen yhteenveto
Täydennä tilaisuuden henkilömäärä ja kirjoita halutessasi koko tilausta koskevia lisätietoja (esim. ruoka-aineallergiat). Voit myös antaa vaihtoehtoisen yhteystiedon (esim. puhelinnumeron).
5. Täydennä maksu- ja laskutustiedot
Valitse maksutapa ja täytä laskutustiedot. Mikäli täytit maksu- ja laskutustiedot jo tilavarauksen yhteydessä, voit käyttää samoja tietoja.
Vinkki! Mikäli käytät samoja laskutustietoja usein, voit nopeuttaa tilaamista tallentamalla oletuslaskutustiedot omissa asetuksissa Omat tiedot -> Yhteisö. Pääset asetuksiin profiili-ikonin kautta.
6. Vahvista varaus
Vahvista varaus sekä tilaus klikkaamalla Vahvista varaus sivun alalaidasta.
Nyt sekä tilavaraus että tilaus on vahvistettu, ja saat sähköpostiisi vahvistuksen. Koska tuotetilaus tehtiin tilavarauksen yhteydessä, tapahtuu tilauksen hallinta varauksen kautta. Jos peruutat tilavarauksen, peruuntuu tuotetilaus automaattisesti. Katso ohjeita tilaukseen hallintaan sivulla Hallitse ja peruuta tilauksia.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.