Pikaohjeen sisältö
4. Vinkit ensimmäiseen kirjautumiseen
5. Tutustu suosituimpiin toimintoihin
1. Mikä on Taitori?
Taitori on palvelu, jolla voit varata neuvottelutiloja, työpisteitä, kokoustarjoiluja ja jopa parkkipaikkoja näppärästi Taitorin eri käyttöliittymistä.
Lisäksi Taitorin palveluvalikoimaan kuuluu mm. neuvottelutilojen ovenpielinäytöt, vierailijahallinta, työpisteanturit sekä varattuvalot ja paljon muuta!
Käytettävissäsi olevat toiminnot sekä palvelun laajuus vaihtelevat organisaatiokohtaisesti.
Kuva 1. Selain- ja mobiilisovellus, ovenpielinäyttö ja läsnäolosensori.
2. Aloita käyttö
Aloita käyttö tietokoneen selaimessa osoitteessa https://app.taitori.fi tai lataa ilmainen Taitori-sovellus Google Playsta tai App Storesta.
Vinkki! Jos olet saanut palveluntarjoajalta tai työnantajaltasi oman organisaatiokohtaisen linkin kirjautumiseen, käytähän sitä. |
Selainpohjaisen Taitorin sovelluksen sekä mobiilisovelluksen lisäksi organisaatiossasi saattaa olla käytössä Taitori Smart Office Outlook -lisäosa eli Add-in. Se mahdollistaa tilavarauksen tekemisen samalla, kun lähetät kalenterikutsua kollegallesi tai vieraallesi.
Kuva 2. Taitori Smart Office -lisäosan saat auki kalenterikutsua tehdessäsi työpalkista.
3. Sisäänkirjautuminen
Taitoriin on kaksi erilaista kirjautumiskäytäntöä: Kirjautuminen organisaation omilla Microsoft-tunnuksilla tai Taitori-tunnus. Valitse oman organisaatiosi tai palveluntarjoajasi mukaan oikea ohje.
A. Kirjaudu sisään organisaatiotunnuksilla
Jos organisaatiosi on ottanut käyttöön SSO (Single Sign-On) -menetelmän, voit kirjautua näppärästi omilla Microsoftin organisaatiotunnuksilla. Tällöin erillistä Taitori-tunnusta ei tarvita.
Kirjautumissivulla kirjoita sähköpostiosoitteesi Sähköpostiosoite -kenttään. Tämän jälkeen sinut ohjataan automaattisesti organisaatiosi kirjautumissivulle.
B. Luo salasana
Jos käytössäsi ei ole SSO-vaihtoehtoa, sinulle luodaan tunnus valmiiksi – vain salasana siis puuttuu!
- Mene osoitteeseen https://app.taitori.fi/account/forgotpassword? tai lataa Taitori-sovellus puhelimesi sovelluskaupasta ja klikkaa Salasana hukassa? -linkkiä.
- Syötä sähköpostiosoitteesi sekä kuvassa näkyvä varmistuskoodi.
- Avaa sähköpostistasi viesti Taitorilta ja klikkaa VAIHDA SALASANA -linkkiä.
- Luo salasana.
- Kirjaudu sisään työsähköpostilla ja uudella salasanalla.
- Nyt voit tehdä ensimmäisen varauksen Taitorilla!
Kuva 3. Taitorin kirjautumissivu.
4. Vinkit ensimmäiseen kirjautumiseen
Kun kirjaudut ensimmäistä kertaa, seuraava ohje auttaa sinua navigoimaan ja pääsemään sovelluksessa alkuun.
1. Mistä löytyy mitäkin?
Löydät alta kuvan Taitorin käyttöliittymästä. Oikeassa yläkulmassa on pikavalikko, josta löydät suosituimmat toiminnot. Vasemmalta löydät navigointipalkin, jota kautta pääset esimerkiksi tarkastelemaan tekemiäsi varauksia ja muokkaamaan niitä. Sekä pikavalikon että navigointipalkin toiminnot vaihtelevat organisaatiokohtaisesti sekä riippuen käyttöoikeustasosta. Profiiliasetukset löydät vasemmasta alakulmasta. Pienellä näytöllä Taitoria käytettäessä (esim. mobiilissa) navigointipalkki löytyy kolmen viivan takaa vasemmasta yläkulmasta ja profiiliasetukset oikeasta yläkulmasta.Kuva 2. Taitorin selainpohjainen sovellus osoitteessa https://app.taitori.fi.
2. Profiiliasetusten täydentäminen
Ensimmäisen kirjautumisen jälkeen profiiliasetuksia kannattaa käydä muokkaamassa. Alla vinkit, joilla saat Taitorista enemmän irti.
-
Täydennä tietosi Perustiedot-välilehdellä.
- Lisää puhelinnumero, jotta voit tunnistautua helposti esimerkiksi ovenpielinäytöillä ja saada vieraiden saapumisilmoitukset sähköpostin lisäksi myös tekstiviestinä.
- Vaihda haluamasi oletuskieli. Oletuskieli vaihtaa sovelluksen kielen (sisäänkirjautumisen jälkeen) sekä sähköposti- ja tekstiviesti-ilmoitukset.
- Valitse ensisijainen työskentelypaikka. Voit mm. suorittaa hakuja ensisijaisen työskentelypaikan perusteella.
-
Lisää kasvokuva. Se näytetään tarvittaessa muille käyttäjille esim. vierailijahallinnassa.
- Valitse käyttöliittymän väritys itse ellei sitä ole organisaation puolelta valmiiksi määritelty.
-
Määrittele yleisiä asetuksia Valinnat -välilehdellä.
- Jos toimitilassasi on käytössä vierailijahallinta, aktivoimalla Näkyvyys-toiminnon, vieraasi voivat ilmoittautua vastaanoton vierailijalaitteella nimelläsi, jolloin saat ilmoituksen vieraan saapumisesta.
- Valitse, haluatko nähdä Taitorin käyttöliittymässä lisäohjeita tai vinkkejä.
- Näytä halutessasi aktiiviset varaukset ja tilaukset Taitorissa kelluvina kuvakkeina, jotta voit hallita niitä helpommin.
-
Lisää oletuslaskutustiedot Yhteisöt -välilehdellä.
- Jos varaat maksullisia tiloja tai kokoustarjoiluja, sinun tulee jokaista varausta varten täydentää laskutustiedot. Voit nopeuttaa varaamista tallentamalla laskutustietoihisi oletusarvot ja oikean yhteisön.
- Jos varaat maksullisia tiloja tai kokoustarjoiluja, sinun tulee jokaista varausta varten täydentää laskutustiedot. Voit nopeuttaa varaamista tallentamalla laskutustietoihisi oletusarvot ja oikean yhteisön.
-
Hallinnoi varaamiseen liittyviä asetuksia Varaaminen -välilehdellä.
- Näitä asetuksia muokkaamalla voit merkittävästi nopeuttaa varaamista välttämällä turhia napin painalluksia.
- Jos sähköpostisi tuntuu täyttyvän nopeasti jo muutenkin, voit valita, haluatko saada varauksistasi sähköpostivahvistuksia.
- Voit nopeuttaa tilan varaamista Outlook Addinillä valitsemalla haluamasi määritykset.
5. Tutustu suosituimpiin toimintoihin
Tilojen ja työpisteiden varaamisen lisäksi käytössäsi on Taitorin kauppa, josta voit tilata esimerkiksi kokoustarjoilun tärkeään tapaamiseen. Huomioithan, että käytettävissäsi olevat toiminnot sekä palvelun laajuus vaihtelevat organisaatiokohtaisesti.
Näin teet tilavarauksen Taitorin sovelluksella
Näin muutat tai poistat varauksen
Opas Taitori Smart Office -lisäosaan (Outlook Add-in)
Näin tilaat kokoustarjoilun tilavarauksen yhteydessä tai ilman tilavarausta
Ovenpielinäytön perustoiminnot
Tutustu myös Työyhteisö-ominaisuuksiin. Voit esimerkiksi etsiä työkaverin tai kiittää häntä kehulla hyvästä työstä!
6. Ohjeet ja asiakaspalvelu
Jos tarvitset opastusta Taitorin käytössä, klikkaa sovelluksen Ohje-painiketta, niin sovellus auttaa sinua eteenpäin. Löydät käyttöohjeita myös tukisivustoltamme osoitteessa https://support.taitori.fi/.
Lisäksi asiakaspalvelumme on auki arkisin klo 8-16. Saat meihin yhteyden...
- Ohje-painikkeen takaa löytyvästä Chatista (arkisin klo 8:30 - 15:30)
- sähköpostitse osoitteessa support@taitori.fi
- ja puhelimitse numerosta 020 718 9749.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.